Još krajem kolovoza, kad je stigla vijest o višemilijunskoj kazni koju će grad Split morati platiti jer su tri dosadašnja gradonačelnika svjesno kršili zakon na Zapadnoj obali, jasno smo poručili da je riječ o eklatantnom primjeru uzurpacije javnog prostora pod okriljem turističkog razvoja. Sada je stigla i zabrana državnog inspektorata, na koju je Splitska obala – još uvijek u rukama garniture zaostale iz interesnog “braka” HDZ-a i HGS-a – reagirala očekivano, optužbama tipa “zašto baš sada” ili “oni žele nered”.
Zato valja ponoviti ono što smo napisali u ranijoj objavi, jer stvari su doista sasvim jednostavne:
• Prostorni plan Splitsko-dalmatinske županije u čijoj je nadležnosti pomorsko dobro tamo nikad nije predviđao privezište.
• Taj dio luke Lučka kapetanija uvijek je smatrala zaklonom za brodove.
• Gradska tvrtka na Zapadnoj obali koncesiju ima za tri ugostiteljska objekta, ne za privezivanje.
• Pobjednički projekt uređenja Zapadne obale nije predviđao privezište nego javne sadržaje.
• Izvedeni projekt o kolonama/bitvama govorio je kao o ukrasu (što one svojom veličinom i jesu).
• Splitska obala je o privezivanju govorila kao o “korištenju komunalne opreme”, što znači da su se jahte mogle privezivati i za klupe i bandere. Tako su čak i naplaćivali svoju uslugu, temeljem rješenja koje im je potpisao Ivo Baldasar.
• Ni po jednom projektu i dozvoli tamo nisu smjeli biti ormarići za struju i vodu.
• Ako netko misli da je privezište trebalo odmah postati zakonito, pravo je pitanje zapravo je li moglo postati zakonito.
• Željko Kerum i dalje je predsjednik Nadzornog odbora Splitske obale.