Split je retroaktivno dobio još jedan “poklon” od dosadašnjih gradskih uprava, u ovom slučaju onih koje su vodili Željko Kerum, Ivo Baldasar i Andro Krstulović Opara.
Više od šest milijuna kuna porezne globe morat će platiti gradska tvrtka Splitska obala koja već godinama potpuno nezakonito koristi Zapadnu obalu kao privezište za jahte, naplaćujući im pristajanje i opskrbu vodom i strujom. Dapače, u posljednje vrijeme ostvaren je jedan od snova Željka Keruma, privezivanje mega-jahti krmom, čime one najveće zahvaćaju i dio akvatorija gradske luke.
Na ono što se na Zapadnoj događa bezbroj su puta upozoravali pojedini gradski vijećnici, aktivisti i neki mediji, ali su se sva ta upozorenja obijala o mantre o zaradi od nautičara, bezbrižnost gradskih upravnika prema zakonima i zaljubljenost dobrog dijela građana u prizore spektakularnih jahti uz jedan od najvećih gradskih javnih prostora.
A stvari su vrlo jednostavne, evo nekoliko točaka:
• Prostorni plan Splitsko-dalmatinske županije u čijoj je nadležnosti pomorsko dobro tamo nikad nije predviđao privezište.
• Taj dio luke Lučka kapetanija uvijek je smatrala zaklonom za brodove.
• Gradska tvrtka na Zapadnoj obali koncesiju ima za tri ugostiteljska objekta, ne za privezivanje.
• Pobjednički projekt uređenja Zapadne obale nije predviđao privezište nego javne sadržaje.
• Izvedeni projekt o kolonama/bitvama govorio je kao o ukrasu (što svojom veličinom i jesu).
• Splitska obala je o privezivanju govorila kao o “korištenju komunalne opreme”, što znači da su se jahte mogle privezivati i za klupe i bandere. Tako su čak i naplaćivali svoju uslugu, temeljem rješenja koje im je potpisao Ivo Baldasar.
• Ni po jednom projektu i dozvoli tamo nisu smjeli biti ormarići za struju i vodu.
• Ako netko misli da je privezište trebalo odmah postati zakonito, pravo je pitanje zapravo je li moglo postati zakonito.
• Željko Kerum je predsjednik Nadzornog odbora Splitske obale, do imenovanja novog NO.
One Comment