-
Vođenje grada umjesto upravljanja
-
Prioritet dugoročnom planiranju
-
Gradska uprava s jednostavnijom strukturom i jasnim linijama odgovornosti
-
Ocjenjivanje uspjeha po kriteriju ispunjenja javnog interesa
-
Javne nabave: kompetitivne, lokalne, zelene i socijalno pravedne
-
Javni natječaji za vodstva javnih poduzeća i uključivanje javnosti u nadzor rada javnih poduzeća
-
Preispitivanje nadležnosti i potrebe postojanja gradskih poduzeća
-
Vraćanje ključnih funkcija pod okrilje Grada
-
Analiza korištenja i stvaranje efikasnog plana upravljanja gradskom imovinom
-
Aktiviranje državne imovine za potrebe grada
-
Transparentnije zapošljavanje u gradskoj upravi i gradskim poduzećima uz postepeno smanjenje broja zaposlenih i njihovo racionalno raspoređivanje
-
Osiguravanje visoke razine poštivanja radnih prava zaposlenika grada
-
Potpuna digitalizacija i dostupnost uprava i poslovanja gradskih poduzeća
Proteklih tridesetak godina Split je jedan od najočitijih primjera kako politička trgovina i političko kadroviranje mogu dovesti do devastacije javne uprave, unatoč nekim pozitivnim primjerima poput evidencije gradskih prostora. Smatramo da je Splitu potreban potpuni zaokret, temeljita i cjelovita promjena načina vođenja grada, utemeljeni na poznavanju funkcioniranja Splita, ali i na načelima naših stranačkih programskih dokumenata na nacionalnoj razini i u drugim gradovima.
Ključ budućnosti Splita leži u kvalitetnoj srednjoročnoj strategiji razvoja. Ona je u izradi na Sveučilištu u Splitu, no nužno je da bude što prije dovršena i usvojena bez obzira na izborne rezultate. Nas zanima da ta strategija doista ponudi putokaz na duži rok, umjesto da se prioriteti i projekti izmjenjuju od mandata do mandata, bez skoro ijednoga čija se realizacija protegne izvan te četiri godine. Također, važno je da u strategiji kvantitativni rast na raznim poljima, prvenstveno u gospodarstvu, ne bude jedini kriterij uspjeha, nego da razvoj Splita bude održiv, s uravnoteženim rastom, društvenom dobrobiti lokalne zajednice i očuvanjem okoliša.
Smatramo da gradska uprava mora biti bolje i jednostavnije organizirana, kako bi njezini ciljevi i modeli rada bili razvidniji i nudili jasnije linije odgovornosti. Pojedini segmenti mogu se fuzirati, čime se smanjuje njihov broj, kao i gradska poduzeća. Čelništvo javnih (gradskih) poduzeća birali bismo natječajem, a nadzor njihovog rada otvorit ćemo javnosti, vraćajući time grad onima koji ga svojim poreznim izdacima financiraju. Jedini kriterij uspješnosti menadžmenta u gradskim poduzećima bit će ispunjavanje javnog interesa zbog kojih su te tvrtke osnovane, primjerice kvaliteta usluge, cjenovna i fizička dostupnost usluge, financijska održivost, razina uvjeta rada, zaštita okoliša, transparentnost… Samo tako se može spriječiti klijentelizam i korupcija. To bismo kod gradskih poduzeća postigli demokratizacijom, uključivanjem u nadzorne odbore predstavnika fizičkih i poslovnih korisnika, zaposlenika, predstavnika Gradskog vijeća, neovisnih stručnjaka, civilnog društva…
Javna nabava je najpotentniji gradski mehanizam za određivanje i provedbu strateških društvenih ciljeva kojim Grad izravno utječe na gospodarske dionike, cjelokupnu dinamiku regionalne privrede, ali i na tržište rada. Stoga želimo iskorijeniti dosadašnje oblike privilegirane nabave, klijentelizma i pobrinuti se da gradske poslove dobiju najbolji, a ne najpodobniji ponuđači. Kroz smanjivanje rashoda gradskih poduzeća stvorili bismo uštede za proračun i istovremeno privukli najkvalitetnije tvrtke kako bi se poslovi za grad obavljali u roku, kvalitetno i za ugovorenu cijenu. Zelenom javnom nabavom smanjili bismo ekološki otisak, pomogli ublažavanju klimatskih promjena i poticali čiste tehnologije. Dajemo prednost lokalno uzgojenoj hrani uvođenjem kriterija kratkih lanaca opskrbe, udaljenosti proizvođača i krajnjeg kupca te utjecaja na ruralni razvoj. Revidirat ćemo postojeći sustav javne nabave uvođenjem kriterija društveno i rodno pravedne javne nabave te voditi računa da ponuđači poštuju radno pravo, sklopljene kolektivne ugovore i obvezu isplate ugovorenih plaća. Fokusiranim kanalima jačat ćemo lokalna obiteljska gospodarstva i osigurati kvalitetniju hranu za splitske vrtiće, škole i bolnice. Sve funkcije kod kojih je to moguće vratit ćemo pod okrilje grada.
Zapušteni i prazni gradski prostori ogledalo su marljivosti i dobrog gospodarenja lokalne uprave, kao i njene suradljivosti s civilnim društvom i malim obrtnicima. Osim što može biti izvor prihoda, gradska imovina je značajan kapital pri oblikovanju javnog života i same urbane atmosfere. Uvriježeni model licitacije, često nejasni kriteriji dodjele i visoki najmovi dokazali su se kao neefikasni pri oživljavanju i oplemenjivanju takvih devastiranih nekretnina. Vrijeme je da naš Grad, koji ionako ima značajnih tegoba s deficitom građevinskog zemljišta i urbanim planiranjem, počne adekvatno privoditi svrsi postojeću infrastrukturu. Stoga bismo reformirali model licitacije gradskih poslovnih prostora u vidu preciznih i transparentnih kriterija natjecanja te strateškim planiranjem potreba i potencijala pojedinih dijelova grada utjecali na dodatno bodovanje ispunjenja kriterija poput vrijednosti za lokalnu zajednicu, zelenog poslovanja i društvene održivosti. Novoosnovanim obrtima, zadrugama i poduzećima omogućili bismo smanjene naknade za najam gradskih poslovnih prostora u prvoj godini te im time osigurali održive uvjete rada i rasta. Isto možemo učiniti za udruge sa željom stabilizacije uvjeta djelovanja društveno korisnim organizacijama u našem gradu. Obnovit ćemo i aktivirati zapuštene gradske i državne prostore obogaćujući time susjedstva u kojima se nalaze te ih ponuditi na privremeno korištenje lokalnim obrtnicima, društveno korisnim inicijativama ili u svrhu stvaranja društvenih prostora susjedstava potičući time društvenu i ekonomsku aktivaciju lokalne zajednice. Za konzervatorski zaštićene objekte poticat ćemo nalaženje vlasnika koji su spremni na ulaganje u obnovu i aktiviranje tih vrijednih prostora, umjesto da ih se prepusti propadanju. U potpunosti bismo digitalizirali gradski fond poslovnih, stambenih i drugih prostora te otvoreno i pravovremeno dijelili sve važne informacije
Veliki problem splitske gradske uprave svakako je i zapošljavanje u upravi i gradskim poduzećima. Zakonske odredbe ne dozvoljavaju oštre rezove i otkaze, ali bismo nastojali prirodnim odljevom i postepeno smanjivati broj zaposlenih. Efikasnost bismo postigli i novom sistematizacijom u suradnji sa sindikatima, od spajanja odjela do kvalitetnijeg raspoređivanja zaposlenika. Grad također mora biti predvodnik u poštivanju standarda rada i zapošljavanja, te poštivanja kolektivnih ugovora, no isto tako i u procjenjivanju kvalitete rada po kriteriju ispunjavanja javnog interesa, koristi za korisnike i sam grad. Naravno, kod svakog novog zapošljavanja ključna je transparentnost, javnost natječaja sa zadovoljavanjem svih zakonskih uvjeta i bez političkog utjecaja.
Na koncu, ustrajat ćemo na potpunoj digitalizaciji javne uprave i poslovanja gradskih poduzeća, što bi značilo potpunu i stalnu dostupnost svih procesa koji se odvijaju u njima, jer transparentnost je glavni preduvjet kvalitetne i odgovorne javne uprave, uz to što smanjuje proračunske i korisničke troškove te uklanja problematičnu potrebu za outsourcingom. Gradski proračun, akte i odluke gradske uprave, vijeća i ostalih tijela učinili bismo lako dostupnima, uz unapređivanje dosad izrađenih digitalnih alata, te uz razvijanje platforme namijenjene komunikaciji građana s gradskim tijelima. Poslužit ćemo se riječima naših političkih partnera iz stranke Srđ je grad: “Grad od krajnjeg korisnika ne smije tražiti niti jedan dokument koji mu je taj korisnik negdje već jednom predao, kao ni dokumente koje sam može pribaviti od drugih državnih organa”. Nužna je i financijska kontrola svih projekata koji su dobili neku financijsku potporu od Grada kako bismo osigurali kvalitetno ulaganje tih sredstava.
Želimo postići i da Split postane grad koji istinski surađuje na svim razinama. Stoga bismo na razini urbane aglomeracije Splita stvarali zajedničke razvojne projekte, jačali svakodnevnu komunikaciju te ostvarivali dijeljene, strateške ciljeve. Na županijskoj razini promicat ćemo ravnomjerniji i pravedniji razvoj cijele regije te štititi zajednička javna, društvena i prirodna dobra. Na nacionalnoj razini njegovali bismo aktivnu komunikaciju s Vladom i državnim institucijama u kojoj bismo kontinuirano podsjećali na važnost lokalnog te branili interese svih Splićanki i Splićana, uz širenje dosega progresivnih ideja koje želimo implementirati. Na međunarodnoj razini aktivno bismo radili na prijenosu znanja i iskustava gradova – prijatelja te razvijati nove suradnje diljem svijeta. Zajednički definirane ciljeve oblikovat ćemo u međunarodne projekte za njihovo ostvarenje te planirati njihovu održivu lokalnu ostavštinu.